CANTIK ITU IBADAH

th (1)

..

Ramai orang yg bdn besar, overweigt, obes nak kurus..

Ramai yg buncit nak slim kan perut..
Ramai yg pinggang buah pear nak ramping..
Soalnya kenapa nak mcm tu? Kenapa nak kurus? Cantik? Ramping? Perut flat? Body lawa? Kenapa?
kalau niat kita nak cantik sbb nak menunjuk pd org luar..nak tarik perhatian lelaki..nak cantik demi boyfrend..hukumnya harammm..

..

Kenapa Haram?? 

..

Sebab cantik itu milik Allah. Allah yang jadikan kita. Allah suruh tutup aurat..pakai stokin kaki, tutup aurat lengan..Allah suruh bermakna ada hikmahnya. Allah suruh kita jaga maruah diri..jaga akhlak sebagai seorang Muslim. Agama apa yang di dunia ini yang menyanjung wanita selain Islam?
Agama apa di dunia ini yang memelihara wanita selain Islam?
Hanya Allah Tuhan Rabbul Alam tahu apa yang terbaik untuk wanita..
Dia memerintahkan kita untuk bercantik cantik untuk suami.
Allah suruh cantik untuk suami sahaja!!..

..

Kenapa?

..

Bila jaga cantik untuk suami..keluarga jadi bahagia..
Isteri hak pinjaman kepada suami sahaja
Jadi maruah suami terpelihara
Bila keluarga bahagia..tiada perceraian
Anak-anak menjadi soleh solehah
Masyarakat jadi aman.

..

Kalaulah cantik untuk boyfrend?
Apa jadi?
Kita sendiri boleh jawab..gejala sosial..anak luar nikah, akhlak remaja jadi teruk..budaya barat menjalar dalam hubungan lelaki perempuan yang bergaul tanpa batasan
Habis punah masyarakat.
Tak kan bangsa ini yang akan memerintah dunia?
Runtuhlah dunia..habislah masyarakat..
Habislah segalanya

..

Kalau cantik untuk lelaki ajnabi?
Aduhai…ditayang2 pada lelaki bukan suami..
Niat utk dapatkan pasangan..rupa2nya dapat dosa
Tak sempat suami tengok…orang lain dah tengok dulu
Murahnya maruah..murahnya body tu..
Suami yang soleh pun tak mau tengok dah
Buat apa…mata-mata keranjang lelaki lain semua dah tengok dah badan dia…
Buat apa lagi suami nak..

..

Baik cari lain
Cari yang menutup aurat
Cari yang cantik dalam beribadah
Bila menutup aurat..InsyaAllah ini lah ciri-ciri wanita untuk anak-anak
Bila wanita memelihara maruah..Itulah bakal peneman syurga
Itulah isteri secantik bidadari…

..

jadi..cubalah cantik untuk ibadah..
Cantik hanya untuk suami sepertimana perintah Allah
Suami sayang..suami berkati kita..Allah pun redha dan sayang kita

..

Betulkan niat…
Biarlah niat kita betul..biarlah niat nak cantik demi suami..biarlah nak cantik untuk kesihatan diri..biarlah nak cantik demi Allah..demi ibadah..btpa besar pahala kalau niat bercntik utk suami?
Itu lah yg kita nak cari..bercantik2 pun jd ibadah..

..

 

Nurul Huda

I'm a lecturer from university Malaya..i'm interested to be the successful of businesswomen..i love reading,enjoy writing and interested in fashion and beauty side.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *